Äntligen måndag!

Eller nåt sånt...
Natten har gått åt till att omväxlande lyssna på ungdomar som vänt på dygnet under sommarlovet och till att snurra drömmandes i halvdvala.
Att jag sen inte kunde somna om efter kl 6 gjorde mig inte piggare.
Något blev fel i huset med rumsplaceringarna!
Den mest aktiva ungen i rummet ovanför huvudet decimerar nattsömnen radikalt!
Till det ska förtydligas att jag egentligen tycker om att höra mina barn ha roligt och att de umgås med vänner...
... men inte hela nätterna!!
Humöret sviktar ganska duktigt när sömnen hamnar på nästintill noll.
Sen ska det ju inte tas förgivet att sömnen räcker till oavsett lugn eller inte.
Jag är tydligt inne i en period då den infinner sig när jag till slut blir helt utmattad för att sen vakna tre timmar senare.
Uppenbarligen har jag alldeles för mycket att tänka på!
Oförmågan att kunna koppla av skulle behövas åtgärdas genom att försätta sig i en miljö där "koppla-av" är enda alternativet! Det är nog något att ta upp med mina samtalskontakter.
Ja, huja... idag blir det möte och i morron med...
Det är underligt hur många måsten som ändå infinner sig trots ansvarsbefrielse på flera plan. Att kunna boka in några dagar enkom för egen räkning är nästan omöjligt men det är nog läge på att verkligen göra det om jag ska kunna vända skutan åt rätt håll.
Idag borde jag ta hand om mig själv, ge mig njutningen att blända solen och låta värmen göra sitt. Kan jag ha sån tur att den fina morronen håller i sig?
Hästarna ska ut i rasthagen igen för att beta ner ett tag och sen tror jag att jag flyr några timmar efter mötet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0