Allmänt löst folk och patrask!

Som vanligt har den här dagen bestått av drama. Det FINNS inga dagar utan drama!!
Människa i psykos som skapar en oreda som kan bli svår att reda ut...
En annan som kör sitt rejs utan någon som helst förstånd i skeende...
Uh...
Härifrån börjar min stackars överbelastade hjärna sortera dagens info så gott det går.
Det resulterar som vanligt i mina ensamma filosofier.
 
I min vänkrets har jag både nära vänner och "bara" vänner som hör till allmänhetens kategorisering som patrask... typ.
Men det som slår mig är att det ofta visar sig att de mest nedvärderade människorna är de som starkast bär på en moral och principer som borde värderas högst av mänskligheten!
Jag har under helgen fått det till mig, att det finns samarbete som för människor framåt eller åtminstone skapar glädje!
Jag slås även av frånvaron av vänskap... och den visar sig mest i när VÄNNER kommer och finns nära!
Som människa känner jag mig väldigt lyckligt lottad som begåvats av en krets med underbart folk där var och en har sin speciella plats.
Om det vore mer tillåtet i vår intoleranta värld att bara kunna vara sig själv med de förutsättningar som finns för dagen så skulle livet vara så mycket lättare för många!
Detta även om obehagliga sanningar måste bearbetas och placeras i sitt sammanhang.
Mina barn har sina förutsättningar och får jobba med det som bjuds... en del av dem har det lättare än andra men alla är lika värda!
 
Filosofier... det är just vad det är!
Mina vänner vet förhoppningsvis i vilken del av mitt hjärta som de har plats... för hjärtat rymmer så långt mycket mer än vad utrymmet erbjuder!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0