Politik och varuförmedling!

Det senaste året har varit så jävla tufft!
Men inte bara för mig utan hela familjen.
Dessutom kom en vän förra året med en, för henne dålig nyhet... hos mig blev det en jublande lyckönskningsgrej!
Hur dom så har den händelsen orsakat en hel del politiska diskussioner och det är inte för att jag egentligen är intresserad av politik utan för att jag blir så jävulskt förbannad när partiet har, för mig, en extrem invandrarpolitik. Kanske kan det vara så att partiet i sig försöker vara lite rumsrent men medlemmarna har ganska smutsiga åsikter.
Åsikterna i sig har jag bara ett personligt problem till. Jag kan för mitt liv inte dela dem men till viss del förstå dem.
Det som för mig blir oförståeligt är när åsikterna och det privata levernet för de som blivit invalda i kommunfullmäktige radikalt går åt två håll!
Jag förstår inte hur man kan påstå sig vara rasist samtidigt som man uppmuntrar "import" av utländskor.
Jag förstår inte heller hur man kan bråka om "invandrare jobbar bara svart" när man själv deklarerar en löjligt låg inkomst på företag och fifflar med skatteåterbäring..
Inte heller förstår jag åsikter som riktar sig mot familjer som uppbär bidrag när man själv inte gör rätt för sig utan ligger till last med uteblivna inbetalningar.

Öh, inte fan orkar jag rabbla här de situationer som uppstår när folkvalda politiker missbrukar sin plats och slösar på partiets pengar även om jag inte personligen sympatiserar med dem.
Det är väl ingen hemlighet att jag retar ihjäl mig på folk som är korkade!
 
Jaja, rätt ska vara rätt!
Jag antar att "Kattens dagbok" är applicerbar även i det här sammanhanget så de är väl bara att luta sig tillbaka, gunga på stolen och käka popcorn medan karma hittar till sin plats.
JAG kan åtminstone, just nu, känna att för EN människa så har det lugnat ner sig och all rättvis karma har gjort sitt jobb!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0