Besök hos Polisen...

... står på en av punkterna idag.
Men först ska jag släpa min slitna lekamen till hästarna och se till att orka bli KLAR direkt på morron!
Min "arbetsmoral" är i Södertälje och förlustar sig med husliga instruktioner och själv har jag en riktigt manlig förkylning i kroppen...
Precis som om det inte var nog med allt ludd i skallen som trasslar när jag inte har hjälp med att hålla trådarna på plats!
 
Jag har lyckats kasta in en anmälan till AFA och jag antar att den inte är komplett... Jag önskar att det fanns ett enklare sätt att vara sjuk på än att behöva tampas med de bitar av verkligheten som kan få mig grinfärdig.
Jag vill kunna gå upp på morronen, fixa sysslorna, ta rätt på barn, hund och hästar... och det här utan att staka mig när uträttar de ordinära måstena.
 
När det läggs på "onödiga" rektorssamtal, polisbesök och diverse papperelände så blir det ett smärre kaos.
Fast nu var jag ju inte helt ärlig!
"Smärre kaos" var en fin omskrivning på vad jag egentligen känner när jag snubblar på måstena som hamnar framför mig...
Men å andra sidan... shit the same... de som känner mig vet var jag står och var toleransen befinner sig.
 
Jaja, nu ska jag njuta av frukost med lilldotra som är den enda som ska iväg härifrån direkt på morron...
Jag ska fixa stall.
Jag ska bli "polispresentabel".
Jag ska unna mig en stund med avkoppling och hoppas på energipåfyllning.
SEN ska jag fejsa de träliga bitarna.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0