"Feel this moment"

Fan, vad händer!
En påtvingad radiokanal i bilen hjärntvättar mig och får mig att fatta tycke för musik som jag ALDRIG tidigare skulle ha lagt ner en tiondel på...
Jag antar att livets vändningar får mig att njuta av de små spillrorna som läggs framför fötterna.
Det är ganska skönt när musiken får lite plats i livet. Musiken kan öppna en hel del av det inre om man ger möjlighet till det.
Samtidigt har jag dammat av gitarren, letat på en del bitar som jag tidigare tyckt om att spela...
Gissa om det är frustrerande när jag upptäcker att ALLT sitter inte i ryggmärgen.
Mitt musiköra berättar för mig hur det ska låta och jag inbillar mig att det automatiskt faller ut i fingrarna i rätt ackord... men inte!
Jaja, traggla och bråka... förr eller senare ska jag väl hitta tillbaka!
Jag väntar då även med spänning när det finns fler gitarrer strängade så jag får det utlovade sällskapet!
 
Annars... det här med musik...
Är den lika påverkbar på alla?
Eller KAN man lyssna på musik helt random utan att det betyder nåt?
Är det mitt förbannade stjärntecken som får mig att överanalysera och noggrant välja det som passar på läppen?
Hur som, så har jag lagt undan den typ av musik som kan vara förödande för sinnet. Den är mer svåråtkomlig än annan. Ändå så är jag lite sugen på att låta en del tunga toner få hamra in men jag antar att det inte är så jävla lyckat som det ser ut nu.
 
"Feel this moment"
 
Inte för att jag lyssnat genom texten i sin helhet utan jag väljer att ta till mig beatet och de delar som passar in i den splittrade närvaro som jag har.
I vilket fall som helst är den väldigt positiv för mig för det är ju så livet ser ut!
Ta vara på "these moments" som för framåt!
Och framåt ska jag så småningom... Det är bara en liten paus nu då jag tänker suga åt mig alla bra bitar och försöka överleva de sämre.
 
Det är lite märkligt att ju äldre jag blir desto större tålamod har jag att kunna vänta på att det ska ljusna i horisonten... jag har tiden med mig, hur konstigt det än kan låta...
 
Aja, önska mig lycka till i mitt svammel!!
Nu ska jag ta tag i nästa minut...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0