Ett tag var alla hemma...

... men nu börjar de skingras åt alla håll igen.
Lördag kväll och tonåringarna suktar ut.
En ner på stan en stund...
En väntar på skjuts till Munktorp...
Men vi har en hemma åtminstone!
Som vanligt är det hårfärgning som gäller och jag antar att städning av badrum hägrar sen.
Pojkvän utbytt mot väninna för den här kvällen. Jag antar att han inte duger till att färga hår.
 
För oss vuxna gäller nog soffläge och tv tills den minsta kommit hem antar jag. Det är inte så mycket annat som orkas med.
Flyttlass har gått hela dagen men jag har varit lat och häckat hemma, förutom mitt sedvanliga med stallet förstås.
 
Nu väntar jag på nyheter på hur systemet fungerar eller inte.
Jag hoppas att jag kan säga: "Det trodde jag aldrig"
Att systemet motsäger sig själv och gör något bra!
För att göra en framtid så behövs en paus så saker rättar till sig.
Nu håller vi tummarna för vännen!
 
Den minsta får mitt hjärta att slå varmt när jag hör hennes "sociala" ådra, hur hon beredvilligt erbjuder sängplatser till dem som behöver när det tokar sig!
Hon erbjuder sängplats utan att fråga, säger att det är helt ok för mamma...
Och hur rätt har hon inte!!!
Så har det fungerat tidigare med med de äldre men hon är yngst och har snappat upp det bra!
Vilka barn jag har!!
Kan man vara annat än stolt!
Aldrig att de är rädda för problem utan tar gärna till sig andras utan att blinka!!
<3  <3  <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0