Dunder och granater!

Gårdagens Riddarspel var verkligen värd att se! De senaste besöken av hovis har resulterat i effektiv reklam av de kommande spelen... och nu var det dags!
Riddare och pirater!
Eld och krut!
Skrålande musik och proppfulla läktare!
Låter det som att de lyckats?
Absolut!
 
Under dagen hade jag lilltjejen i stan och fick umgås lite med henne. Det är så skönt att bara veta att hon är nära även om hon är "på vift" med kompisar!
Rutinerna kring henne börjar fungera ganska tillfredställande och jag ser en klar förbättring trots att mammahjärtat blöder av att inte ha henne nära hela tiden!
Fortfarande är det ju så att det känns bäst att ha de kära nära intill så jag kan ha koll på vad som händer fast jag VET att jag inte kan styra över ALLT!
Det betyder dock inte att jag tvingar dem kvar hemma, under tysta protester önskar jag dem frihet och självständighet.
 
Min egen självständighet kan jag trycka upp någonstans. Inte på något sätt kan jag hävda min egenrätt trots tappra försök på alla möjliga dåliga sätt. De dåliga försöken byggs på och bekräftas från otryggt nära håll men då ska ju också tilläggas att det finns andningshål där jag kan hämta luft ibland!
Jag som älskar Katten oich Hundens Dagbok lever tålmodigt efter Katten: "Jag kan vänta..."
 
Hästapållarna är flyttade till att jobba hårt! De har fått nyköpt mark som "måste" betas ner! Fy, vad jobbigt de har med att äta upp allt det som lagts för dem!
Och nyköpt... näää... inte jag inte men däremot andra som gladeligen har hästarna hos sig och sprider skitlukt och flygfän...
 
Dagarna går och saker faller på plats! EN dag har min tanke växt sig till substans och då kan det kanske bli bra!
Det är jag och Katten!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0