"Hej, farbror Doktor! Min katt säger att jag är sjuk!"

Det är andra gången då jag är sjuk (åtminstone) då KattN ligger intryckt i ansiktet på mig med tassarna om kinderna. aldrig någonsin är hon SÅ närgången när jag ska sova även om hon agerar pälsmössa alla nätter!
Två gånger nu på kort tid har jag reflekterat över att det är när jag är sjuk som hon blir hysteriskt närgången och måste hålla koll natten igenom, gärna liggande på kinden med snoken intryckt nära min näsa/mun.
Nästa gång det börjar ska jag söka läkarvård redan första natten...
Vad sägs om att ringa 1177:
""Hej, farbror Doktor! Min katt säger att jag är sjuk!"
Igår tog jag mig i kragen och ringde, jag ville inte riskera ännu ett dygn utan penicillin.
När man har en halsböld som till och med ungdomarna kan diagnostisera och som jag känner igen från tidigare tillfällen så är det dags att söka medicinsk hjälp.
På 1177 ville de inte köpa min egen diagnos på halsböld men eftersom jag är rädd för att öppna sådana så blev jag tillräckligt ihärdig för att få en tid samma dag till akuten.
Väl där tog det läkaren en halv minut för att lokalisera bölden och ytterligare 10 minuter för att skriva remiss till Västerås och plocka ihop penicillin som räcker till idag, lunch.
Idag blir det att boka tid på ÖNH för "beh. + punktion". Det var inte riktigt så som jag fick förklarat! De ska TITTA på den men punktion var ju bara i nödfall!
Jag tror läkaren var av den otäcka sorten som hör "vet inte hur länge jag har haft ont då jag inte haft tid" och "Alvedon mot feber för jag kan inte lägga mig och vara sjuk".
Jag tror att han helt enkelt struntade i min glädje över dubbel dos Kåvepenin och remitterade mig till Västerås utan prut. Dock poängterade han att jag inte behövde åka dit om det blivit en "remarkabel skillnad" till idag! Fan, jävla kraftuttryck, men jag skulle lugnt kunna hitta den "remarkabla skillnaden" i min skräck för att öppna bölden.
Hur som, natten var lugn fram till strax efter 23. Sen började vridandet och vändandet. Det är så jävla tråkigt att behöva gå upp flera gånger och peta i sig Alvedon för att hålla tillbaka feber! Ändå hann jag inte med framåt 2-snåret då tempen pep iväg lite för högt!
Men jag har penicillin till lunch, drickyoughurt att äta, Alvedon mot feber och jag SKA ringa ÖNH... sen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0