"Dumma blondiner!!"

Alltså... nu VET vi!
 
En nysning har ett högt tryck...
En hindrad nysning har ett högre tryck...
Den hindrade nysningen kan orsaka hjärnblödning...
 
Fina flickor nyser inte rakt ut...
Blondiner är fina flickor...
Hjärnblödning orsakar skador...
 
Fine!! Där är orsaken!!!
 
Förutom de skarpa observationerna och djupt filosofernade med älskling på morron så finns det en del på listan att uträtta idag.
Hela dagen är jag ledig, alltså är listan lång.
Lite pill i naveln iklädd "pälsen" nu på morron sen är det att skjutsa ungar till skolan...
Därefter stall!
Gårdagens ridtur blev inställd då höleveransen har dröjt och en jakt på småbal inleddes. Som tur var så slutade det som det skulle.
Idag är en ny ridtur inplanerad och jag har den stora förmånen att jaga upp Emilia så hon kommer upp innan lunch...
Sen får vi väl se var turen bär iväg...
Diverse telefonsamtal står på listan med.
Det är en del som ska redas ut och det är tur att jag har min skarpa hjärna med mig så jag kan framföra det som ska framföras.
Jag hoppas bara att jag inte missbedömt läget och att negativa situationer vänds till fördel.
 
Aja... en sak i taget!
Nu skramlar mina duktiga tonåringar upp och det är dags för frukost! En av de få mål där man kan se dem någesånär samlade.
Jag MÅSTE ju få skryta om dem! HUR många tonåringar kliver upp till sin egen väckning vid den här tiden på dygnet!
De bra sakerna stoppar jag närmast hjärtat så de bär oss fram ännu en dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0