Våldtäktsförsök! Vart är vi på väg?

http://www.magazin24.se/nyheter/arboga/2012/11/03/valdtaktsforsok-i-arboga
 
Nu är det dags igen!
 
Vi hade en händelse nära i familjen... den gången kom det inte ut 13 polisbilar!
Jag önskar att polisen vore lika närvarande när nordbor är inblandade som tidigare händelser då alla resurser sattes in.
Men jag förstår även att ett litet överfall kan spåra ur med enorma konsekvenser när våra medlemmar i samhället som är politiskt engagerade enbart i trakasserande av olikfärgade/troende osv, hotar med att angripa en folkgrupp på många...
Färgen kan ju ingen göra något av men det känns ju lite fånigt att hävda sin kristna bakgrund när man ger fullständigt fan i den ända tills det kommer en slöja i närheten.
Det är också fånigt att inte se sambandet med många poliser då många människor blir angripna mot få poliser när få är inblandade..
 
Den gången ett övergrepp, eller vänta... det har ju hänt fler gånger! Aja, den senaste händelsen kom ingen till undsättning... senare när detaljer kommit fram kom ingen till undsättning heller!!
Jävla skitsamhälle man lever i!
Ändå var det en svensk som var förövaren! Vad är det för rättvisa?
När det är någon"mörkhyad", då kräver alla att det ska sättas in kravaller... om den "mörkhyade" är förövaren...
Och jag kan hålla med om att det är orättvist fördelat! Nä, fram med alla 13 polisbilar när även en nordbo begår våldtäkter/övergrepp/överfall!
Nån rättvisa ska det väl ändå vara!!
Jag kom även att tänka på tidigare händelser som varit aktuella då hjälpen varit långt borta...
Nästa gång hoppas jag att familjen drabbas av "mörkhyade"... för då kommer det MÅNGA poliser!
 
Är jag arg???
Kanske...
Eller så är det för lite kaffe...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0