Facebook... ansiktslöst..

Jag gillar Facebook!
Trots namnet är det stället där man aldrig behöver blotta ansiktet.
Det som skrivs är "sant" och inget annat.
Det som står är det som gäller, inget annat.
Om det inget står är det bra och OM det står är det bra med för då luftas det.
Om det som skrivs är "sant" behövs inte ytterligare funderingar.
Och glada gubbar täcker statusfälten och det inte är någon samhällsfundering som ska vädras.
Uppdateringarna med information, känslor och platsbekräftelser är det enda vi behöver för att veta "allt" om varandra.
Tänk vad mycket livet blir lättare på det här sättet!
 
Jag behöver aldrig ta ansvar för omgivningen eftersom "alla" vet "allt".
Och duktiga människor uppdaterar flitigt för den där klappen på huvudet.
De rosa molnen som ibland befinner sig som uppdateringar kan aldrig ifrågasättas då JAG sitter vid datorn och DU sitter vid datorn...
Bättre än så här kan det inte bli!
Det som yppas på Facebook är sant och INGEN behöver fundera på det som INTE yppas!
Kanon!
 
Om jag inte delar en del uppdateringar ter jag mig hjärtlös eftersom jag inte bryr mig om cancerns offer, barnens väl, hhundarnas utsatthet osv.
För om jag känner, tycker eller gör något utanför Facebook så gills det ju ändå inte!
 
Bra bra!
Från ett kommunikationsorum så gick det till den totala sanningen.
Då är livet lätt att leva!
 
Och är jag nå trött??
Näää, för det står inte på Facebook...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0