All helgona...

... hmmm
Ska vi fira helgon?
Ska vi fira spöken?
Ska vi fira diverse "nurses", bin, sheriffer... osv?
Eller ska vi bara ta en till stund över till de saknade som passerat dimensionen...
 
I vår familj har vi inte så många helgon att "fira".
Däremot saknade människor som levt loppan och varit allmänt... mänskliga.
Ett till ljus lyser på Jozz...Olivias grav... FAST hon inte är där!
Men vi sitter fast vid graven fortfarande och kommer nog att göra det länge till.
Jozz...Olivia ÄR min "lilla" flicka och ÄR mina barns älskade storasyster...
DET kan ingen ta ifrån oss... någonsin!
Och en tröst för oss är att vi kommer att träffa henne igen! Kan andra så kan hon!!
 
Sen förutom helgon... en levande satunge: Spindel-E!
Äntligen hittade hon hem från den gudsförgätna staden Södertälje!
Det första hon gjorde var att ruska liv i oss här i huset och tog med tanten (mig) att rastas på hästryggen i skogen!
En härlig tur med halvstolliga hästar, vattendränkta marker och tokerier!
Hur värdefullt är inte det för själen!
 
Annars så laddar vi inför morrondagen då ytterligare en av töserna kliver in genom den magiska gränsen, 15 år!
Moster bakar tårta till henne och kompisen som ska fira tillsammans och kompisens "mamma" och jag planerar överlevnaden av firandet!
Jag anar en viss spänning hos den blivande 15-åringen med och hoppas att den släpper innan den smittar av sig på mitt nedsänkta motstånd.
 
Jaja... den som lever får se...
Nu kör vi!
 

Kommentarer
Postat av: Saxin

Ja, och Spindel-E lyckades hitta ut ur rondellen genom att åka åt antingen det ena hållet eller det andra ... he-he-he

2012-11-01 @ 20:14:35
URL: http://engulanka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0