Uppehåll...

... i både väder och blogg...
Vad skönt att det äntligen blir sommarvärme!

Mindre skönt var att vi missade den första riktigt varma dagen i söndags... men resultatet blev bra!
De återstående tre timmarna på min tatuering blev färdigställda och det känns guld!
Som många andra så är redan huvudet på väg att planera nästa... eller snarare fortsättningen av storyn på ryggen som jag vill göra "sen".

Synd är bara att tatueringsnålen inte gör den smärta  som jag förväntar mig. Det vore så skönt att få en smärta som förtar den som finns inuti mig.
Den här sessionen trillade jag tillbaka till den första som var strax efter Jozz...Olivias död.
Bilder flimrade i revy och minnesfragment likaså.
Det finns en hel del lagrat som jag antar aldrig kommer att hamna i dagsljus och det märks allra helst när jag hamnar i situationer där jag tillåter en öppenhet.
Jag tror att jag föredrar mina besök vid graven och mina egna besök i minnesbanken där jag själv bestämmer vad och hur mycket jag ska tillåta komma fram.
Vid graven blir det en fysisk kontakt med praktiska göromål men minnesbanken är svårare att kontrollera.

Men men... en annan dag ska jag ta mig tid att fundera på vad jag ska göra med tankarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0