"Sverige, Sverige fosterland"

Jag gillar diskussioner som tex nationalsång på avslutning, avslutning i kyrkan, "Sverige, Sverige fosterland"...
Sånger är ju fint och det är imponerande hur många som börjar måna om sin nation när det blir högtider. För att inte tala om den höjda religiositeten när det stundas.
Jag gillar dem som värnar om sitt ursprung...
Men VET du ditt ursprung?
Det är inte många som är äkta, inavlade svenskar... många har sitt ursprung i andra länder.

Jag gillar när folk ser till att med ett leende betala in skatterna som behövs för att vi ska få behålla den standard som vi idag har.
Jag gillar också när folk tar sitt ansvar i det som rör dem, de svenska alltså... för det är väl bara tokiga invandrare som lämnar de sina vind för våg.
En svensk skulle väl ALDRIG låta bli att dra sitt strå till stacken!
Anpassa dig, jobba för ditt uppehälle...

Bah... trött jag blir....

Det är bra när bidragen ska tillfalla snyltande svenskar så slipper vi de otäcka influenserna från andra länder... Hejja rovor och grisfötter!

Glöm nu inte att banka ner barnen som har ett annat ursprung än svenskt!!

*Observera en ironi i det skrivna*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0