Fan! Ungdomarna super! *ironi är kul*

http://bblat.se/nyheter/vastramalardalen/1.1669389-polisen-pa-offensiven-mot-ungas-alkoholanvandning

Jag tycker att det känns rätt så meningslöst att det läggs ner så stora satsningar på ungdomsfylleriet!
Från säkra källor har jag hört att bla 14-åringar är i princip nyktra.
Ta det till er alla föräldrar! Det är bara i undantagsfall som 14-åringar testar på alkoholruset... beroende på vilka gäng de tillhör...
Kontroller på vart det brustit i alkohollagen kommer att vara hårda! Betyder det att langare kommer att sättas dit?
Eller betyder det att satsningarna kommer att strandas på att ingen kan se när överlämnandet utförs?
Vilka som langar vet vi ju... men inget kan göras...

Men då till en fråga... Vem är det som är langare?
Den som aktivt köper till underårig?
Den som aktivt GER till underårig?
Eller den som tillhandahåller en underårig?

Att ha ett låst medicinskåp hör till standarden, vi måste skydda våra småbarn... typ...
Men att ha alkohol och liknande tillgängligt är helt ok?
Men just ja... 14-åringar dricker inte... bara i undantagsfall... när de kan komma åt alkohol... någonstans... 

Det är inte heller så farligt att fylla på förrådet till våra ungdomar!
"Jag ger bara 2 öl... och det kan ju inte hen bli full på"
Nää... men efter att ha stulit/fått langat mer så blev det 2 extra att fylla på med...

Även cigg är det åldersgräns på!
Så bra då att socialtjänst anser det vara bra att undvika konflikt att föräldrar handlar även tobak till underårig...

Uh... jag är trött och förstår kanske inte allt... men det här VILL jag inte förstå, tror jag...

Jag VILL inte att mina barn varken röker eller festar!
Men jag kan inte låsa in dem!
Jag kan inte heller blåsa förtroendet att de vågar ringa hem, oavsett tillstånd eller VAD som hänt!
Jag är mamma och ska finnas där FAST de har gått emot vad som är ok i hemmet!
För det är INTE ok att varken röka eller dricka för mina barn...
Och jag tänker INTE ge dem av de varorna!
Det här är något som mina barn vet! De VET att jag inte tycker att det är ok!

Efter Köpingsyran kommer MÅNGA namn att komma upp... vilka som har langat osv...
Vi får se vad som görs åt listan...
Jag tycker att det suger att man inte kommer åt dem! Att man inte kan blåsa på mer!
Men jag förstår väl att dete måste ha sin gilla gång, att vänta på trovärdiga vittnen som ser...
För en tonårings uttalande är ju inte gott nog, det vet vi ju!


Huuuu... trött, tjurig och ironisk...
Jag hoppas ni läser ut rätt!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0