Upprivande samtal...

... skapade ett kaos igen.
Ingen kan ju påstå annat än att polisen på Rättsmedicin i Solna tar sitt ansvar på ett väldigt bra sätt.
Den enda kontakt med dem som jag har haft är med EN person som har funnits tillgänglig under undersökningstiden.
Densamma ringde upp mig igår för att delge de sista provsvaren vilkka bara bekräftade det vi redan visste.
Men det är nödvändigt med bekräftelse!
Men det är också fruktansvärt med bekräftelsen...

Hur som, det skapade ett kaos och en enda oreda i mitt huvud. På jobbet fungerade det "bra" medan jag var ensam med mina städsysslor.
Men även i det kände jag tendenserna till meningslöst putsande och behovet av att fila extra.
Även den kaosskapade städandet då kontrollen över trasan hamnade i centrum...
Och eftersom luddet i kaoset inte lättade under dagen så är man ju tvungen att tänka på ansvaret över andra människor för den är jag i de här dagarna inte kapabel att ta.

Idag ska jag vänta på tjockt, brunt kuvert i postlådan och jag antar att innehållet i den kommer att uppta mina tankar under helgen.
Samtidigt kommer önskan att kunna avsluta det jordiska med urnsättning så vi kan låta Jozz...Olivia få sin minnesplats vid graven och även kunna låta vår egen övertygelse få blomma fullt ut.

Idag är det underbart väder och det är nog tur det!
Känslorna vill ha regn och grått... täcke över huvudet... och låta luddet sväva fritt i skallen...
Men vädret är fin! Och det påminner om allt som är bra! För det finns VÄLDIGT mycket som är bra... om jag tänker efter.

Älskar min familj... hela den med ALLA som tillhör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0