Skjut katterna...

... eller uppfödarna...

http://www.alltomstockholm.se/start/article2921234.aos



Eller finns det något alternativ?
Vilka diskussioner på forumet under artikeln. Som vanligt när det blir en sån här fråga så finns det alltid folk som tycker att det är för jävligt... och det är ju sant!
Men det som inte alltid vädras i diskussionen är vad som är realistiskt.
Man propsar på lediga lokaler och dem finns det ju kanske gott om... men lokaler kostar!
Även om det finns djurvänner så är kostnaderna detsamma. Utan ekonomiskt stöd finns ingen möjlighet att ta hand om levande djur och inte heller att avliva dem.

Många djurvänner vädrar sina åsikter på forum men åsikter föder inte djuren... inte heller betalar det lön till dem som jobbar för djuren... inte heller bostaden... inte heller veterinär för vare sig friskvård som avlivning...

Vem ska betala?
Skattepengar?
Böter till uppfödare som inte tar ansvar?

Då ska jag ju också tillägga att uppfödare är nog den som äger honkatten som får ungarna som inte får nya hem som hamnar på gatan som så småningom kanske svälter ihjäl...
Vem är djurvän?

"Jag har redan en katt så jag kan inte ta en till"
Men VEM ska ta en katt?
Den som ingen har?
Om det finns ett överflöd av katter som någon avlat fram, medvetet eller omedvetet...
Var gör vi av dem?
Katthem?
Där folk jobbar gratis?
Där skattepengar går till försörjning?

Konstigt...

Det kanske vore en bra idé...
Lika som att jag tycker att folk borde ta sig i kragen och jobba gratis på flyktingförläggningar...
Jag tycker att vi borde ställa upp med våra hem och ta ett ensamt flyktingbarn...
Fast det är klart... jag har ju egna och kan inte ta en  till...
Men någon annan borde ju kunna göra det för vi kan ju inte kasta ut dem på gatan...

Eller hur var det?
Katter borde vara jämställda med hundar!
Jag är ABSOLUT en av dem som håller med!
Men jag tycker också att människor borde ha ett lika värde!

Fast strida för katter och hundar är ju enklare...

Kommentarer
Postat av: Mica

Skulle vilja att de som får oönskade kattungar tog hand om dem eller avlivade dem direkt. Låter kallt men de far illa som vilda, har tagit hand om flera "dumpade" katter och kattungar som du vet och undrar hur det skulle låta på allmänheten om det hade varit hundvalpar! Kram till dej och din härliga familj!

2012-03-23 @ 08:22:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0