Hästfan...

... är ju så klantig han kan bli!

Jag och Emilia har tillbringat nästan hela dagen i stallet.
Började med celebert besök av hovis. Det är alltid lika trevligt med honom där, snack om bett och allmäntskvaller.
Snuskigt pulverkaffe hör till rutin med... men Lidl-kaffet är inte helt fel! Trots att det stått i över ett år så smakar det fortfarande ok!
Gnälliga Emilia hade inte ätit frukost så henne fick jag lov att utfodra och själv hade jag dags för frulle nr 2.
Två skitiga jävlar på SubWay låter bra va...

Sen dags att borsta fram hästarna ur all fällpäls och bli färdig för uteritt.
Som vanligt på Godby så utnyttjar vi den smala skogsremsan genom att försöka hitta en väg/stig in i skogen... sen tillbringar man resten av tiden för att hitta UT ur den...
Rider man lite vilse så blir uteritten automatiskt lite längre...
väl inne i vilseskogen trasslar naturligtvis Calle in sig i ett jävla träd! Ok, särskilt stort var det inte... tänker jag efter så var det nog ett sly... Men han trasslar in sig!
Han trasslade in sig till den grad att jag förskräckt såg på där jag red bakom på Shalinka! Slyet lindat kring benet och Calle sätter sig i förtvivlan!
Tur nog så knakade den sönder och Calle stod på tre ben ett tag innan han själv kunde konstatera att benet fanns kvar och ont gjorde det inte heller...
Två knäppgökar hade vi sen ett tag när snoken pekade hemåt men ganska snart blev det lugnt lullande på Ängslogevägen hem...

Gissa om jag är slut efter all frisk luft idag!
Och gissa om det är skönt att orka bara vara med hästarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0