Åh...

... inte skallen idag med!
Nu är det skallebank var och varannan dag.
Antingen är det bihålorna i vanlig ordning efter några jobbnätter eller så är det borreliarester som spökar.
Det är dags att ta nyttt prov igen för just borrelian!
Efter två penicilllinkurer BORDE den ju gett sig men man vet aldrig och nu har det gått de där 8 veckorna som ska gå för nästa test.
På sätt och vis önskar jag att det är borrelian som jag känner av, det blir så mycket enklare om det finns nått påtagligt för problemen.

Stämningen är låg i huset med jämna mellanrum och igår eftermiddag blev det en vända kaos igen. Jag blev en dålig morsa och åkte ut en halvtimma till hästarna, hårade ner mig och gosade mig snäll och fin igen.
För snäll och fin, det är något som behövs nu men fan så svårt att uppnå ibland!
Som tur är så är resten av husets medlemmar av den kalibern att också de kan fara ut i känslor men därifrån komma tillbaka.
Dock är jag bekymrad ändå, det är skavande att ana... men jag kan inget annat göra än att försöka söka hjälp på proffesionellt håll.
Sen är det bara att vänta och se. Jag har fått rådet att stanna hemma med dem som mår sämst just nu och kanske måste jag göra det.
Nackdelen är att jag får svårt att motivera andra när jag själv måste motivera mig ganksa "högljutt" ibland men det löser nog sig.
Jag hoppas innerligt att det trevliga vädret från igår håller i sig även idag. Chansen är inte särskilt stor med tanke på årstidens varannandagsväder men om... om det är så så ska jag nog ta Nemi på en drällvända och bli trött i benen.

Men, nu är det dags för jobb och jag hoppas huset reder sig själv de timmarna.
Jag reder mig med ett ökat antagande av kallsinnigt "proffstänk".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0