Tant!!! Vaddå tant!!!

Alltså... min kära stallkollega: http://engulanka.blogg.se/2012/january/note-to-godbyidioterna.html#comment

Igår på jobbet när telefon blev påslagen under rasten kom det in ett meddelande: "Vad gör tanten? Jobbar?"... typ..
Tur att "tanten" tar det med ro och kastar in ännu en gummispindel till den fobiska lilla snärtan...
Nu var det inget som var så viktigt, som i viktigt. Det var bara ho' som var sällskapssjuk och det är ju trevligt!
Då hoppas vi nu då att ho' kommer över en sväng för lite tjôt ikväll!
Om någon nu tycker att tonen är rå så är det helt riktigt! För oss emellan kan den vara riktigt rå men ingen av oss misstolkar det till nåt annat än ändå hjärtligt...
Det är så skönt med folk som man kan slänga käft med på riktigt utan att behöva fundera på om någon tar illa upp...
Det påminner mig om det glada 70- och 80-talet då jag umgicks med "Fjärtan" en hel del. Där var det en del som trodde att vi var riktigt osams när vi bara lite hjärtligt hälsade på varandra: "Va' fan, har inte du dött än!?" och annat i liknande stil.

Nu har jag ju gjort det där köpet! Jag har köpt en laptop! Nu är jag trött på min stationära som suger in damm och sen stänger av sig när den är överhettad... Jag AVSKYR när grejer inte funkar!!... Har jag dassigt tålamod?? Nääää... No way...
Dessutom gled vi ut till ÖB och där fyndade vi en liten, halvhög hylla med fyra plan och tillhörande "korg"korgar... Den var duktigt prissänkt och passade utmärkt in i badrummet så vi kan gömma undan allt skrot som har samlats i den lilla, vita tråkiga hyllan där...

Nu återstår bara att ha trevligt resten av kvällen och DET har vi ju i princip ALDRIG problem med!
Vågen till min fina familj och underbart när alla 6 är samlade under samma tak!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0