Nu börjar vi med kvalificerat skitsnack!!!...

… men först ska jag önska att alla hade en lugn och trevlig kväll igår!

 

http://vvs-museum.se

 

DET är väl det bästa forumet för skitsnack! Som toalettfilosoferingsobjekt fick jag i höstas en väldigt fin present av SysterYster… en skitskrapa!

Skitskrapa eller rövspade, det borde väl finnas i var hem! Tänk när toalettpappret är slut och man sitter där! I dagens läge då den vardagliga standarden är högre än för 100 år se, typ, skulle ju varje familjemedlem kunna ha var sin sådan! Nu har vår samling inte utökats och som bilden visar så har skrapan inte behövts användas än… och kommer antagligen aldrig att användas…

 

Väntan inför tolvslaget blev lång igår. Lillgrabben somnade som en stock i soffan och tjejerna härjade runt på sina håll. Framåt halv tolv tog vi sista rastningen med hundarna. Som tippat sprang lilla räkan Mini i trädgården helt oberörd av fyrverkerier och smällare medan Nemi trodde att himlen skulle ramla ner över henne. Nemi tyckte INTE om raketerna som fyrades av i grannskapet! Jag kan ju säga att hon blev färdigrastad ganska kvickt och satt sen och väntade på trappan!

Henne satte jag mig med vid ett köksfönster där hon gladeligen höll sig nära mattes ben. Det var nog med lite skräckblandad tjusning som hon iakttog skådespelet utanför. När det var läggdags ville hon helst sova på mattes kudde, men tji… En del av hennes bädd lades istället nära Minis sovplats och nära kära matte, då blev natten lugn.

 

Nu på morron paltade jag mig iväg till stallet, hästarna hade fått gå in lite tidigare med extra hö. Till synes har det inte varit något stök i boxarna, inte mer än vanligt. Kanske har Donna trampat runt något mer men inget anmärkningsvärt. Calles box såg ut som om den drabbats av tredje världskriget men det är ju inget ovanligt. Shalinka hade som vanligt ordning och reda inne hos sig. Den tjejen gillar inte stök! Där är toaletthörnan på sin vanliga plats, vad som än händer!

 

Väl hemma väntade frukosten och vi har kunnat ta det lugnt!

En bra början på det nya året! Än har inget hänt!

Nu gäller det att komma ihåg så länge det håller, att det har varit lugnt hitintill på året!


Kommentarer
Postat av: monica

Det låter som en lugn kväll, sidden var livrädd hela kvällen ;)

2012-01-01 @ 14:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0