Juholt! En idiot!... Jag tycker DU ska ta över!

Eller är han människa!?
Nu är det diskussioner överallt om politik. Det är ett konstigt ämne som jag gärna håller mig ifrån.
Nu diskuteras en människa som andra har valt fram. När den männ'skan gör bort sig ställer sig alla andra 100 m ifrån.
Jag tycker att det låter som "kexchoklad-historian" för x antal år sedan.
Men... Först ser vi till att diverse folk får föra vår talan. Sen blir vi förbannade när det går åt skogen!
Varför i hela fridens dar förväntar vi oss att en handfull människor ska klara av vad den stora massan inte vill/kan/vågar framföra!?

Tänk vilken utopi det vore om våra politiker hade det stödet av sina väljare att de stod kvar även när det blåser stormar kring dem!
Men det är klart... politikerna får ju odrägligt mycket betalt... och då ska de tåla allt skit. För det ÄR ju orättvist att de ska kunna håva in SÅ mycket pengar för inget arbete mer än att förskingra.

Jag tycker att DU ska ta över politikerjobbet! För visst är det värt för de pengarna att bli smutskastad i en hel nation. Politiker har ju trots allt betalt för det....

Men du och jag föredrar ju att förskingra de pengar som politiker försöker budgetera till allt folk. Eftersom "vi har rätt till" del av pengarna så kan vi ju lura till oss hur vi vill. Vi betalar ju trots allt skatt... åtminstone en del av oss...
Efter att vi oavlönat har förskingrat så KAN vi ju faktiskt klandra politikerna över att pengarna inte räcker! För som sagt... de har ju betalt för det, för att trolla...

*bah*  Surkärring!? Ja, det är jag... med eller utan betalt för det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0