Bilder från gårdagen...

... kan ni se er i himlen efter. Jag är ju inte så taskig att jag lägger ut precis vad som helst, även om vännerna under kvällen glatt tillåter det.

Vi var ju då iväg för att fira lilla Millan! Hon hade tidigare önskat sig en låda öl... Schysst! tänkte Tarja och Kai! Lätt att fixa! Sen formulerade Millan om sig till: "En platta öl"!
Då blev det värre!! Då var vi tvungna att tänka... på riktigt!

Resultatet blev:
En låda öl som första present... en låda betyder:.... en låda!
En juicetetra fick bli lådan, fylld med öl! Vet ni att i en 1-liters tetra så KAN man faktiskt hälla i 3 små öl!? Om man är VÄLDIGT försiktig! När korken limmats med superlim och tetran dekorerats med silvertejp så var det så illa att den fick vila i badkaret tills vi skulle iväg. Vi var uppriktigt oroliga att tetran skulle explodera då den började på att bukta oroväckande...
För att förtydliga "en låda öl" så skrev vi det även på tetran...
En platta öl, då?
Om man skriven "låda öl" så kan man även fixa "platta öl"!
DET var just vad hon fick... som 2:a present!
Kai tillbringade lite tid med trädgårdsplattorna och våra burkar av olika slag. Diverse ölburkar och konservburkar plattades ihop till nästan INGENTING! Dessa lades i en gammal ölkartong tillsammans med sten till lagom ölplattevikt och några hela burkar längst upp vid öppningen av kartongen. Den presenten namnades "platta öl"!
Som vanligt när Mllan ska få presenter så passar vi på att städa lite, bra-ha-grejer är bra att ge bort. Den här gången blev vi av med en otymplig kartong, ett överkast, matta och duk.
Sen fick hon faktiskt, längst ner i botten, en RIKTIG platta öl! Med RIKTIGA burkar och RIKTIGT öl i!!

Kvällen var trevlig med god mat och underbara korkade människor! Såna som man bara älskar att umgås med!
Till vår förtjusning kom även "medmamma" och gjorde sällskap!
Jag behöver väl inte säga att poker blev tidsfördriv, som vanligt, varför jag INTE tänker lägga ut bilder som blev tagna!
Kvällen slutade... eller inte... men hem kom vi i alla fall framåt morronkvisten.

Och nu peppar vi snart dop!
Det blir ju dop i eftermiddag och vi lär nog ta en kaffe åtminstone här hemma och Anna-Panna ska få en present som sig bör på en sån stor dag!

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Oj, jag blev orolig. På riktigt. Tänkte lixom på kortet jag så villigt ställde upp och "påsade" så sexigt på. Hahahaha, det hade varit en syn det. Men tack för en underbar, rolig kväll/natt. Det är värt att må som jag gör idag.

2012-01-15 @ 12:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0