Att få välja i sitt liv!

Nu är Anna döpt och det har hon valt alldeles själv! Anledningen är att hon har valt att konfirmera sig och mina tre "små" är inte döpta. Jag anser att det är ett val som de ska göra själva, att ta ställning för sin egen del.
Anledningen att hon vill konfirmera sig är en resa till Polen. Gruppen ska göra den efter konfirmationen.
I mina ögon är det ett alldeles godtagbart skäl! Det är en resa som kommer att de insikt och kunskap, tror jag. Sen får hon ju under konfirmationsundervisningen den kunskapen att kunna välja ännu mer! För att inte tala om värderingar som hon kan bolla med.
Huvudsaken i det här är ändå att Anna har tagit ställning och valt själv! Det är viktigt för mig OCH mina barn!

Nu väntar en heldag på jobbet och jag antar att den kommer att rulla på i vanlig ordning. Måndagar är en gandka tröttsam dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0