Vän med dåligt samvete!

Läste nyss en blogg där hon vädrar sitt dåliga samvete för sin minimala tid med hästarna!
Det är något som jag och vår kloka hovis har diskuterat.
När han åker runt på jobb så träffar han mängder av folk, allra helst tjejer, som har dåligt samvete för att de inte har tid för sina hästar!
Men han har ju så sant i att hästarna i sig mår inte dåligt av att slappa i hagarna! De primära behoven är ju trots allt mat, liggplats, vatten och sällskap. Det är ju vad de allra flesta hästarna får utan problem. Vad är det för synd om hästar som går och skruttar med sina kompisar i hagarna? Varför skulle det vara bättre för dem att släpa runt med oss människor på ryggen?
Sen vet vi väl, vi som har hästar, att vila kan göra underverk med inlärning och uppbyggnad. När hästar får vila efter en period med träning så brukar ju det mesta falla på plats under slötiden!
Och sälja sina hästar är en drastisk åtgärd som är helt onödig om man ekonomiskt kan ha kvar dem! Även de små måstena som morron- och kvällsjobbet i stallet är en lisa för själen. Det är något som jag tror att vi inbitna hästnördarna behöver för att kunna andas...

Jag är precis lika som vännen! Hästarna går mest och dräller men jag tror inte att de mår dåligt av det! Den som mår mest dåligt är ju i så fall vi människor och plånboken förstås.


Kommentarer
Postat av: Ann

Ja jag vet det med hjärnan, men man vill ju själv så mycket mer!

Och jag tror att kommer bara ljuset och lite mer värme så kommer orken och lusten tillbaka!

Och vi har väl alla perioder då vi har mer eller mindre lust och ork att hålla på.



kram på dig!

2012-02-05 @ 09:04:57
URL: http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0