Sport är farligt!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/ovrigaligor/article14303874.ab

Så säger de att sport är bra för hälsan!! Det här bekräftar väl bara vad jag redan förstått.
När sporten blir tagen på alltför stort allvar så ÄR den farlig! Tacka vet jag lite stillsamt lunkande på hästryggen i skogen...
För att inte tala om alla skador! Jag tänker på en fd skolkompis som spelade hockey... Var och varannan vecka fick han fixa tänder, typ... Huuu... den posten på budgeten måste man hålla hög då. I och för sig var han väl rätt framstående så han betalade inget själv, men ändå.

Inte för att jag hade tänkt besöka någon idrottsarena men det här får mig definitivt att avstå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0