Nu har sanningen kommit fram...

... igen!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14295658.ab

Hur många ska behöva räkna statisktik för det som vi alla vet är sant!
Listan med #sexism kan antagligen göras hur lång som helst... Jag och älskling tog ett sånt exempel i en diskussion häromkvällen:
Singeleskapader!
När en man kör hårt på "one-night-stand" så är det generellt ok men när en kvinna gör detsamma så är hon en hora och slyna.

Det är ganska märkligt när samma företeelse ses på olika sätt beroende på kön.

Samma sak är det när det gäller ifrågasättande:
En man som ifrågasätter har huvudet på skaft men en kvinna i den situationen är en gnällkärring...

Vad har vi för mer exempel?

Ah... jag ska slita mig från sängen och spisen och utöva lite hobby på mitt jobb....





Jag ska kanske tillägga att blogginlägget inte är personligt!
Jag blir bara så uppretad när jag vet att företeelsen finns runt omkring!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0