Ingen med vanskapt ansikte har antastat! Ingen massaker!

Kimblewick!



Vilket tips! Fick tipset av min hovslagare när vi diskuterade hur jag ska betsla upp vår räserhäst!
Det är ju Shalinka som är en riktig huliganfia, glad och ösig! Men det är ju rätt träligt när Maria inte vågar rida då hon har varit ganska  vild.
Nu igår var jag och Spindel-E ute med båda hästarna i mörkret i skogen och jag tog mig i kragen och bytte det vanliga tredelade bettet mot ett Kimblewick-bett, ett jaktkandar...
Tro mig, min stora förvåning, när det räckte med lätt lekande med ring-/lillfinger och kräket slog på en tvärnit!
Shit!... säger jag bara! Det där är dunder! Fröken i fråga är en rätt så känslig dam i sina bästa pensionärsår och det här om något bevisar att damen är känslig i munnen men har ett huvud som bekräftar alla dumma fördomar!

Jag har diskuterat henne med hovis och lagt fram alla dåliga grejer:
Fux
Märr
Buktad panna
Dubbla virvlar i pannan

Det är som han sa!: Om märren hade varit lite äldre så hade hon slaktats redan vid födslen, ingen vill ha en galenpanna med alla de igenkänningstecknen.
Det var hovis som rekommenderade jaktkandar utifrån hans riddarerfarenheter. Som han uttryckte, att när man begär ett stopp ska det också bli ett stopp!

Nu idag var jag ut ensam med Shalinka... det är hon inte helt bekväm med, när de andra två står inne i stallet!
Men ritten gick bra även om det blev lite övertaggat på hemväg... det taktades i princip hela vägen från Ängslogen men inga dumheter och nödbromsen fungerade ypperligt!

Angående han med vanskapt ansikte! Det var honom vi skulle vara rädda för i skogen igår kväll... i mörkret... enligt Spindel-E som ALDRIG skulle ha get sig ut själv i skogen i mörkret!
För att inte tala om Grudgen som kan ta oss... eller nån annan hemsk massaker...
Har vi fantasi när vi sätter igång?
Näää... hur kan du tro det!?


Kommentarer
Postat av: Emilia

Fy! Det var tur att jag löste detta inlägg på mobilen! Hade jag sett henne i datorn så hade det varit lampa tänd inatt. Haha!

2012-02-14 @ 21:04:17
URL: http://engulanka.blogg.se/
Postat av: Linda

Oslagbart bett på vårt varmblod vid texxx hoppning och uteritter, bra som tusan!

2012-02-18 @ 12:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0