Doktorn idag igen då!

Älsklingsgrabbarna har åkt iväg i kylan och kupéfläkten blev ipetad i mitt kylskåp. Tack, älskling!

Det är tur att min bil inte ska rulla riktigt än. Den har stått under helgen och blivit rejält nerisad, nu förlitar jag mig på att kupéfläkten ska göra jobbet innan jag ska iväg!

När vårdcentralen öppnar ska det ringas för att bokas telefontid för att bokas läkartid... DET systemet suger verkligen! Jag fattar inte varför det ska vara så omständigt men i och för sig så kanske det hejdar en och annan hypokondriker.
Lilla Annapanna har legat med feber i helgen och är tjock i halsen. Igår kväll tog jag en ficklampa för att kolla mandlarna och det var till och med så Kai såg från en halvmeters håll att det är halsfluss. Så idag är det läkarbesök och penicillin som gäller. Nu känns det som om vi ränner på vårdcentralen hela tiden! Men det är ju så också! Det blir fjärde penicillinkuren i Skrammelhuset inom två månader.
Jag laddar för jobb och det gäller att tiderna tajmar så de inte krockar. Det har varit lite frånvaro från jobbet så nu får det räcka!

På onsdag är det en mirakeldag! Av någon anledning har barnens studiedag sammanfallit med ett 3-timmarspass på jobbet för mig, med början kl 11.30! Vi kommer att ha en sovmorron mitt i veckan! ALLIHOPA!
Hur sjutton gick det här till!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0