"Kan du skjutsa mig och min halsfluss... ?"

Haha... älskade barn...
 
Ny morron... nästan sommarvärme jämfört med igår!
En ny dag stundar i stallet och vad skönt att det inte är lika bitande kallt som igår! Vi har planerat en ridtur idag och det är helt otroligt vilken tur vi har... igen.
På Facebook, där allting händer, har jag läst att Murphy flyttat in hos grannen. Det är inte bra, inför jul och allt.
Trots att jag har en viss aversion mot tomtar och allt stress så har jag ju ändå en förståelse för hur viktig julen är för många!
Men här i huset är julklappar redan planerade och/eller utdelade, den sista är en beställning från lilla söta som ska bekostas vid senare tillfälle.
Eller ja, alla är inte köpta och kommer nog inte att bli det heller med anledning av den långa sjukskrivningen. Men shit happens...
Vi har åtminstone en jul tillsammans... hoppas jag... och jag hoppas innerligt att det ska vara tillräckligt så kraven inte stjälper igen.
Året har snart gått till sitt slut och de senaste månaderna har mer än väl visat min rätt till känslan av tillkortakommande.
Hur som... julen kommer och saknaden av att fixa julklapp till en som ABSOLUT inte vill ha någon julklapp (men ändå blivit glad över "presenten", typ 2 veckor senare) gör sig gällande hos oss alla.
Näsan ovanför vattenytan, tillräckligt högt för att kunna andas men inte så högt att det gör ont att falla...
 
Julkortet som Emilia fixat på fejjan visar den känsla som vi båda har i "en god jävla jul". Vi tycker båda om julen men gillar inte alla måsten. Stallet är julpyntat "för att så har vi alltid gjort" och det är pyntat på VÅRT sätt! Med granris lindat med balsnören... glitter uppkastat, tydligt visande vår brist på känsla för stil...
Men vi värnar om nissarna som bor i stallet och om stallspökena som håller koll åt oss när vi inte är där!
Och "en god jävla jul" betyder inte att vi missunnar någon julfirande, för julen ÄR värd att fira... så länge som den inte äter upp oss!
 
 

Kommentarer
Postat av: Saxin

Haha gud, jag läste grisris istället för granris.

Svar: Det kan du vara själv... B-) Herregud! Nu blir jag kränkt! NÄR ska du lära dig att läsa!!!! ;)
Morsan

2012-12-14 @ 08:28:03
URL: http://engulanka.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0