Nästa dag och nästa dag...

... och efter den så kommer ytterligare en dag!
Det går framåt! Åtminstone i dagar räknat... sen HUR det går framåt det är en annan femma!
Men med så många fina tjejer och grabbar runt omkring så kan det bara bli bra så småningom!

Mina tankar går till den mamma som idag minns ett år tillbaka av sorg.
Minnet av den natten när DEN tjejen dog är fortfarande glasklar!
Under en längre tid hade jag haft ett sjå att hålla en av MINA döttrar på benen... med huvudet upp... vilket inte var det allra lättaste...

När den natten sen kom, efter att situationen här hemma började bli lite mer hanterbar, fick jag lov att släppa MIN dotter att gå ut ledsen för henne som under kvällen/natten så sorgligt hade dött.
Mina tankar gick till den mamma som fick det hemska beskedet levererat!
Det beskedet som jag så länge hade varit rädd för att bli tilldelad!
Ett besked att ens barn ligger död!!

Mina tankar gick till den mamma som blev tvungen att acceptera att hennes enda barn var borta!
Och att hon var borta för alltid!
Åh, vad jag led!
Under en längre tid hade jag själv "tränat" att ta emot det beskedet!
Jag hade målat upp hela framtiden efter det beskedet... MÅNGA gånger!

Lika gjorde jag när de två små blev så tragiskt betulna på sina liv...
Vi har pratat så mycket om hur jag som mamma skulle kunna ta emot ett sådant besked!
Och mitt svar har alltid varit, kommer ALLTID att vara!:
Så länge jag har ETT barn kvar så har jag mina barn omkring mig!
ALLA mina barn är värda lika mycket, 100 % för var och en!

När den natten kom då min dotter gick ut för att vara ledsen, det är ett år sedan nu...
Då lät jag henne gå... ledsen för att söka sina vänner i sorgen...
... men när morronsolen tittade fram så åkte jag och hämtade henne för att gråta färdigt hemma...
Det är ett år sedan nu...
Idag kan jag säga till den mamman att jag förstår...
Jag VILL inte förstå det!
Jag vill fortfarande sväva i den ovissheten om hur hjärtat klarar av att förlora ett barn!

Men man får inte alltid som man vill...
Idag är det ett år sedan som det hände...
Efter det har även jag förlorat en dotter...
På önskan från döttrar så ligger gravplatserna nära varandra...
Ikväll ska vi tända ljus åt båda flickorna...
Sorgen över förlorade barn är stor...

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej hej allt bra idag ?:)

2012-04-25 @ 13:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0