Hästtjat!

Då har förmiddagen gått åt till hästtjat och uteritt tillsammans med Emilia! Det är alltid uppskattat av mig då jag kan varva ner lite på rätt sätt!
Vi började dagen med att morgonfodra  hästarna, sen blev det äcklig frukost på Rasta... Bajsmacka med korv och ägg... det var till och med så att jag lämnade sista bite och det är inte ofta det händer!
Hur man kan misslyckas med att steka ägg är ett mysterium för mig, i alla fall på ett sånt ställe. Lägg därtill kall, flottig falukorv och en stor mängd med dåligt smakande bostongurka så förstår du hur mackan smakade...
Och klagade jag?? Näää... jag är bara så ful att jag skiter i att åka tillbaka till det stället, standarden kan ju bara inte hållas särskilt hög då man har riktat in sig på personal utan utbildning för ekonomins skull.

Mer lyckat blev det på ÖB där vi investerade i en ny skottkärra. Den gamla har vid det här laget en STOR krater i botten och då en av hästarna står på torv så är den inte kul!
Det var till och med så att vi lyckades skruva ihop den! TROTS flera skruvar, muttrar och brickor! Och även flera hål som skulle passas! Den som känner Godbyidioterna vet vilken bedrift det var!
Skrapa leriga, fällande hästar och "klä" på dem, sen var det en tur ut!

Måste ju säga att det har varit en skön dag! Men jag lider med en av döttrarna som har suttit över en timma vid systers grav och gråtit... det går upp och ner, som sagt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0