Grått och trist...

... kan man ju lugnt säga att det är idag!
Då känns det bra att man har sovmorron även om sömnen tar slut vid 7-tiden. Det är skönt med en morron där "pälsen" är den bästa vännen några timmar innan det är frukostdags på riktigt.
Inte ens hundarna har vaknat än! Kvällen blev sen hos den kära vännen som fallit en liten stund i sorgen.

Det är lite lustigt hur en känsla att ringa visar sig vara riktig när man är på plats! När vi väl fick tag på vännen bad hon oss komma över då hon ville prata med mig.
Väl där dundrar Guns'n'Roses och det visar sig att sorgen kommit över. Vännen har sina egna minnen från Jozz...Olivia sen många år tillbaka. Både Jozz...Olivia och Caiza har "plågat" den här vännen sen de var i 10-års åldern och umgåtts en del även som vuxna.
De starkaste minnena som min vän har är då det gjort ont... stjärtlapp, skateboard, Absinthe...
Guns'n'Roses hade dragits på igår kväll och med de låtarna kom minnen från gamla fester... Det var då jag ville ringa och gjorde även det.

Det ska ju tilläggas att jag och min vän inte nödvändigtvis träffas eller pratar med varandra varken regelbundet eller ofta, det behöver vi inte alltid...

Kvällen lättade upp så småningom och minnena blev mer glada än sorgsna...
Men som sagt, kvällen blev sen och det är tur att vi får skylla på vädret när vi slappar under dagen idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0