Tröttmössa...

... är det lätt att bli i det gråa vädret! Nu är hästarna i alla fall ute och veckans göromål gjorda på Godby.
Jag har även sett till att Emilia inte blir attackerade av de Etiopiska Krigarspindlarna som huserar på skullen... Eller var det en mördare som bodde där? Ah, det är inte lätt att hänga med i Emilias fobier!

Jag kan ju rekommendera att läsa Emilias Blogg!
http://engulanka.blogg.se/
Den är minst sagt... underhållande!

Från vår tid tillsammans i stallet har vi nog brottsstycken kvar från bloggen vi hade i Stallets namn. Undra om man ska ta och publicera av dem som favorit i repris? Vad säger du om det, Emilia?

Mycket tok har det blivit av det slag att det är nog svårt att dela med sig av det roliga. En del grejer bara spårar ur och glider iväg när glädjen är på topp! Och mest påtagligt blev det under den sommaren då vi målade om i hela stallet och dessutom prydligt målade galler med guldfärgad hammarlack!
Varför kunde ingen säga hur hammarlack påverkar!? Nåja, dan efter kom vi på hur det påverkade i alla fall och sen blev ventilationen lite mer viktig under resten av målandet.

Nä, nu är det nog dags att slänga sig i duschen, försöka få något vettigt gjort. Dessutom ska jag komma ihåg penicillinet och den äckliga nässprayen.
Usch, vad det är äckligt att spruta upp jävla skit i snoken!! Bah... det gör jag bara för att jag är så trött på att gå omkring med snor i hela hjärnan.
Berättade jag vad läkaren sa? Hon påstod att för det mesta är det bara svullet i bihålor så avsvällande räcker. I det vägrade hon lyssna på att jag faktiskt har massa gojs därinne! Att jag vet det beror ju helt enkelt på att det problemet har jag haft i flera år. Ibland har det lossnat... lite. Sen sitter det fast igen...
Men nu, efter gårdagens alla metoder (penicillin, nässpray, Minttu, bastu) har det börjat släppt lite igen.
Jag kan ju återkomma sen och berätta vilken konsistens och färg det är på eländet. För visst är en blogg till för att lämna ut sig fullständigt i!?

Kommentarer
Postat av: Saxin

Haha, en vacker dag kommer jag kunna säga "vad var det jag sa?" (om jag nu kommer kunna prata - kanske blivit mördad på skullen) och så kommer ni minsann inte tycka mina rädslor är något att fnissa åt! ;)

Vet inte om jag vågar leta upp bloggen, folk kan tro att vi är knasiga. ;o

2011-11-23 @ 13:59:20
URL: http://engulanka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0