Jaaa... penicillin!!



Hur 17 menade läkaren nu!?
Orkar inte ta det med vårdcentral igen. Det är lite besvärligt att gå ner dit och bli idiotförklarad i vanlig ordning.

Jag blev ordinerad kortisonnässpray och Kåvepenin mot bihåleinflammation.
I receptet stod:
Kåvepenin 800 g
2 t x 3 i 10 dagar
Ask 30 tabletter

Någonstans har det ju blivit fel.
Antingen ska jag ta 1 tablett x 3 i 10 dagar eller
2 tabletter x 3 i 5 dagar

för tabletterna räcker ju inte till den skrivna ordinationen.

Funderar lite då jag har i minnet att någon gång tidigare ätit Kåvepenin 1 g x 3 i 10 dagar.

Ingenting stämmer i mitt snorfyllda huvud!
Kan ni hjälpa mig att fundera tills jag tagit sats för att ringa upp under morgondagen!


Annars är jag hemskt glad över att ha lyckats tjata till mig penicillin! Jag är så hiskeligt trött på att insjukna om och om igen. Jag har liksom inte tid med det!
Jag har även blivit idiotförklarad pga att ha undrat över borrelia. Läkaren tyckte att man inte funderar på borrelia vid en enkel förkylning men så var ju inte min undran.

Borrelia är ju en knepig sjukdom och kan ge väldigt konstiga och diffusa symtom.. lägger man sen till en näve fästingbett som jag utan problem drar på mig en sommar så visst fan finns borrelia nära till hands!
Jag lyckades dock tjata mig till ett prov så nu blev det tyst på mig, ett tag...

Kommentarer
Postat av: Saxin

Jag skulle gissa på 1tbl x 3 i 10 dar.

Två tabletter lär ju inte hjälpa speciellt mycket mer och dessutom inte under bara fem dagar? Eller?

Låter så mycket vettigare med tio dagar eftersom jag alltid ätit under tio. Och det jag gör är sant. True story!

2011-11-22 @ 16:45:37
URL: http://engulanka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0