För lite kvinnliga hormoner?

Denna status till Facebook knyckte jag i dag:

"En riktig kvinna håller alltid sitt hus rent och organiserat, tvättkorgen är alltid tom. Hon är alltid välklädd, håret alltid snyggt. Hon svär aldrig och beter sig graciöst i alla situationer. Hon har mer än tillräckligt tålamod att ta hand om sin familj, har alltid ett leende på läpparna och ett vänligt ord för alla.

Sätt detta i din status om du också misstänker att du är man... :)"

Här är det rent ibland, ca 5 minuter.
Just nu är det ju som bekant ganska kletigt vilket innebär sliriga leravtryck efter hundtassar varje gång hundarna har varit ute. Höstfällningen av pälsen orsakar drivor med schäferhår ÖVERALLT. Kletrollern får köras till och med i sängen trots att hundkräket inte får sova där (och gör inte det heller, för det mesta).
Dammet lägger sig över ALLT. Sånt tänker jag nog städa "sen". Tack och lov för möbelborsten till dammsugaren som man kan ta över det mesta i huset.
Fönstrena har spår av hundar, ungar och fåglar. Mini drar "snigelspår" över fönsterrutan där han når och resten av fönstrena är bara.. skitiga.

Tvättkorgen är också tom ibland, även den i ca 5 minuter.
Just ja, tvättkorgen... Inte en.. vi har 4 som vi sorterar i och som ständigt står fulla. Det kan ha sin naturliga förklaring med 3 tonårsdöttrar i och för sig.

Jag är alltid välklädd... med det senaste som i panik rycks ner från tvättlinan. Ibland varierar jag det med käcka stallkläder... eller en strejkdag: i morronrock...
Håret är åtminstone rentvättat. Nån gång hinner jag dra borsten genom håret innan tofsen åker på... om jag hittar borsten... (tonårsdöttrar)

Men jag svär som en sjöman... Sällan att vanlig svenska räcker till de känsloyttringar som uppstår. Det är tur att man har finska svordomar också att ta till!
Sen har ju åldern atgit ut sin rätt så graciös... Hmmmm.... skulle vara som ett kassaskåp då.

Ler gör jag när jag TAPPAT tålamodet... så länge som jag har respekt och förtroende vågar jag vara mig själv även om jag är ledsen eller sur.
Och till sist så räcker faktiskt omsorgen även till dem utanför familjen. Där är vi ALLA lika och delar med oss av den kärlek vi har till varandra.

MEn att göra två saker samtidigt! DET är omöjligt!
Jag har hört att kvinnor kan göra så...
Alltså har jag för lite kvinnliga hormoner!

Kommentarer
Postat av: Olivia

Ja som sagt, jag kan inte ens gå samtidigt som jag pratar i telefon...

2011-11-25 @ 09:09:51
URL: http://skallebank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0