Djurplågeri på hög nivå!

Nu önskar jag att jag skulle ha tänkt till och tagit kort under ridturen.
Med ridsällskap har jag och Calle tagit en tur i Godbys begränsade skog. Dock kan vi få skogen att lugnt räcka till en timmas skrittur, utan problem. Vi larvar in i skogen, rider lite vilse och letar sen oss hem.
Idag blev det djurplågeri! I alla fall enligt Calle...
Turen drog iväg på den sidan där det finns kärr. Och vatten är det VÄRSTA som Calle vet! Min teori är att han MÅSTE ha blivit dränkt i ett tidigare liv.
Med draghjälp av det andra ekipaget stod Calle länge och väl, trampade bekymrat och trasslade in sig i diverse grenar. I den fruktansvärda situationen med blött om hovarna och åsynen av vattenpölar stod det snart en tät dimma över hästkräket.
Tror du att man såg mycket i det skarpa solljuset då!?
Till slut, när ekipage nr 2 började öka sitt avstånd från oss, tog han sig mod och traskade ut i det blöta med livet som insats.
Som tur var så överlevde han det hemska blöta och vi kunde leta oss hem.
Inne i bushen, någonstans, fanns det dessutom MASSOR med kantareller!
Dessa ska jag leta reda på imorron!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0