Vilket mörker!

Men det blir snart ljusare igen. Jag och Natanya sökte rätt på att vintersolståndet är den 22 December. Så fram till dess blir det mörkare men sen kan det bara bli bättre!
Och vären då!? Där räknade jag och Anna ut att det var 115 dagar kvar till vår... så nu borde det vara... 113... eller va, Anna?

Det var lite trötta ungar igår och det beror nog just på vintermörkret... För annat mörker är jagat så långt in i skuggorna att det inte kommer fram! Hejja mina barn!!!!

Anna hade varit på träning, duktiga unge. Synd bara att hon gjort något med knät! Jag säger ju det, det är farligt med sport! Kanske borde hon linda sig eftersom hon hör till ångvältstypen och struntar i hur det ser ut på plan när hon väl sätter fart.

Natanya ville bli hämtad från Brandsta. Jag antar att hennes ork tog slut tidigt då hon prao:at under dagen. Det hade varit så rolig, berättade hon, att när det var dags att sluta så hade hon blivit kvar extra länge.

Maria i sin tur har jobbet på onsdagar. Då jobbar hon på Brandsta och det fixar hon galant! Det är lätträknat de gånger som hon inte varit där! Det blir inte några pengar för det jobbet men däremot en betald resa till Liseberg/Gröna Lund på försommaren sen.

Brandsta är ett kanonställe! Och vilka folk det jobbar där!! Hur duktig är man inte på en skala 1-10 när sååå många ungdomar får förtroende!
Vågen till Brandsta!!!

Och jag väntar på kvällen. Nu är det dags för ännu en pensionär att fira av! Jag hade funderingar på att strunta i det eftersom jag jobbar både ikväll och i morron bitti. Men jag kan ju inte strunta i EN som blir avfirad! Det är ju människor som jag jobbat med ett tag och som jag trivs hemskt bra med! För att inte tala om hur mycket de har lärt mig om yrket!
Det var bara att plocka komptimmar och semesterdag, skjuts är ordnat och firandet återstår...

Idag blir en bra dag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0