Tur att man har en olycksfallsförsäkring...

... när man drabbas av "plötsligt utifrån kommande".
Det lutar åt att inkassera årets bonus från Folksam.
Jag har haft lite oflyt med att drabbas av borrelia och tydligen var fallet så i år med.
Den äckligt dryga läkaren som så nedlåtande: "man tänker ju inte på borrelia vid minsta förkylning... jaja, vi tar väl ett prov då"... och provsvaret kom idag: "Borrelia-antikropparna visar att du har haft eller möjligen kan ha en aktuell infektion..."
Ibland kan det vara så att man känner sin kropp ganska väl och jag borde för flera månader sen ha fått provet taget. Nu är det ju bara så att liiite läkarskräck har man ju (och inte mindre nu efter det otrevliga bemötandet sist) och som får mig att dröja med besök på Vårdcentral.
Misstankarna om borrelia har både jag och Kai haft sen slutet på sommaren då de välkända symtomen började krypa på. Det som är tråkigt är att symtomen är väldigt luddiga och jag VILL INTE bli kallad hypokondriker. Såna finns det nog av utan att jag ska behöva gå ner till VC i onödan. Och förresten... vem har tid att springa där! Men med facit i hand så är det som det brukar... diagnosen är klappad och klar när jag går ner dit.
Synd var ju bara att jag aldrig kom ner när jag skadade handen i somras. Men vem vill ner och förklara att man nästan spräckt sig själv på 200 kg skjutdörr i ren vansinne. Inte jag i varje fall, det räcker med de dumma förklaringarna man fått lämna tidigare. Inga mer fniss från läkare, tack! Handen har dock efter 3 månader läkt och ont gör det bara om jag lyfter på fel sätt.

Borrelia... Visste ni att det klassas som olycka? Även harpest faller under den kategorin, det har vi konstaterat.
Borrelia dessutom är en sån lätt grej att försäkringsbolaget vill inte ens ha in papper för det, bara att ringa och förklara att man varit hos läkare så sitter pengarna på kontot inom en vecka... Julklapparna är räddade!
Sen är det ju så när man har hundar och hästar att det är lätt att bli drabbad. För hur många fästingar har jag inte plockat på mig själv under sommaren och mångdubbelt så många på djuren. Klara dig från borrelia då! Eller inte...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0