Snö... regn... snö... regn... Teneriffa

Vilken chock att vakna på morron när det är snö! Och sen att det är rena snöstormen när man åker till jobbet för att sedan övergå till regn...
Har sen på kvällen haft besök av kära systeryster som varit en vecka på Teneriffa. Inte för att jag är särskilt resglad men värmen måste jag ju säga att jag är avundsjuk på. De hade haft riktigt fint där och det är henne väl un't... så gammal som hon blir.
Visste ni att min syster är 60!! Snart i alla fall... Det är jävligt konstigt att hon kan ha en så ung lillasyster...

Denna vinters första glöggköp är avklarad med. Nu blev det en Herrljunga Choklad & Chili till tjejerna och jag och Kai valde ett par flaskor av den som är spetsad med rom! Det är en favorit i repris som vi hade lite svårt att få tag i förra säsongen. Jag kan ju bara varmt rekommendera den! Den är skitgod!
En annan sort vi köpte var en vitvinsglögg med smak av citrus... den har vi inte provat någon gång. Recension kommer senare...
Är det någon som har förslag på andra goda glöggsorter? Det är kul att de har sån variation på dem! Den ordinära starkvinsglöggen är ju rätt tråkig i jämförelse med de smaksatta.

Aja... förtja om man ska dra igång på Teneriffaaggregatet nere i källaren... en näve grus av den sorten som hundarna drar in kan ju höja mysfaktorn. Sen en kvartslampa på bordet i vårt "fritidsrum" så är ju utlandsfaktorerna avklarat. Kanske kan vi trolla fram någon musik till det med. Crash Nomada med deras gypsypunk kan ju vara något och sen Markoolio som sjunger Piña Colada. Vad tror ni... Kan den verklighetsflykten vara något? Om inte annat så är de billigare än en resa till Teneriffa...

... och nej... jag är inte NÅ avundsjuk på sol och värme!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0