Om 3 dagar...

... är det vintersolståndet!
Det borde väl vända hela mänskligheten mot ljusare tankar och värme!
Då blir det äntligen ljusare... synd bara att vi inte har Arboga Tidning kvar. Det var standard att hålla koll på hur många minuter tidigare solen går upp, dag för dag. Det finns å andra sidan på nätet... kom jag på...
Idag ska älskling och jag ut och handla julklappar!
Innan så ska jag ta ett snack med alla nissar om våra barn har varit snälla... alla det berör... annars blir det banne mig ingenting.
Just nu så HAR jag en känsla att de har varit snälla, allihopa, vi har inte hört så mycket annat!
Igår senast hörde vi en kommentar från en av tjejerna: "jag bara retas".
Hade det varit för några veckor sen så hade tonen varit ilsken och frustrerad. Nu är det annat! Och det är jag så stolt över!!!

Snön ligger vit i trädgården! Ute i stallet är det mesta pudrat med snö också. Tro om jag ska komma ihåg att knäppa några snöbilder på hästarna när dagsljuset infinner sig? Tro om jag ska låta Calle fnatta loss i snön? Jag tar nog risken och ger mig ut en Ängslogevända i alla fall. Nu när jag funderar på det så vet jag att antingen bryter jag benet innan, himlen ramlar ner eller så händer något annat oförutsett... så är det ALLTID!
Om vi ger Calle några veckor så kan vi skramla fram tolklinor och damma av tefatet. Förra året blev det inte en endaste meter som vi tolkade! Undra vem jag ska sätta på tefatet för att slå ihjäl sig... den som lever får se!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0