Missförstånd...

... uppstår lätt.

Nu har jag haft diskussion med två av mina tjejer om att det är lämpligt att försöka rätta till missförstånd.
Men missförstånd nr 2 uppstår genom att avtal och krav ställs utan minsta lilla tankeverksamhet. Med mitt yrke borde jag ha lätt för att förstå när det blir ett stört tänkande men jag har å andra sidan inte betalt för det privat.

Däremot störda Godbyidioter kan jag ta! Där är vi jämlikar hela bunten utan att på något sätt skada varandra eller behöva känna sig orättvist behandlad. Det skulle då i så fall vara Emilia när hon får ge sig i kast med de Etiopiska krigarspindlarna och den huvudlöse mördaren som bor på vår höskulle... när vi struntat i att kasta ner halm så det räcker hennes dagar också...

Snart är det dags att fara ut till hästarna. Jag antar att de är lite blöta! Som tur är så är de inte flitigt schamponerade och har därigenom flottig päls som inte släpper genom vätan in mot huden.

Kvällsmaten är redan planerad! Maria valde hamburgertallrik och det är ju ett bra val! Lättlagat och passar de flesta barnen. Vi lär nog prata vidare sen så tjejerna är pepp på att möta skuggsidan sen.
Jag antar att bastun åker på senare. Det är väder för att sätta sig där och tina upp alla sönderfrysta lemmar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0