Måla synden vit!!!

Eller nåt sånt...
Jag och Anna har börjat med hennes fondvägg! Vävtapeterna är rivna och sen började jag med att måla...
Först ner med färghelvetet på golvet, via mina fötter/strumpor. Jag ber Casper hämta papper och även säga till sin käre far hur det går, kan ju säga att jag föreslog x antal kraftuttryck för att besrkiva läget.
Casper är en snäll grabb, går ner till Kai efter papper och beskriver med mildare ord att det inte går så bra. Då är det ju inte konstigt att Kai inte förstår det katastrofala läget.
Hur som, jag reder upp oredan och ser att ett av lagrena med papperstapet bubblar, går sönder och lossnar...



DEN väggen ska jag spackla... sen...
Den andra väggen, där papperstapeten inte demolerades av vävtapeten, har jag strukit med ett lager färg... VÄLDIGT försiktigt. Nu får vi hoppas att den klarar sig sen när det ska strykas färdigt!
Den dyra tapeten överlåter jag till Kai. Jag har inte den minsta lust att förstöra den!

Gårdagen var en hit! God mat och underbart sällskap i Södertälje! Tack o tack, gott folk!!
På hemvägen började Dagmar på att tjura till sig och när vi anlände Arboga så var hon RIKTIGT kärringaktig!
Dagmar bråkade hela natten så Natanya hade varit vaken i ren skräck...

Jaja... i morron är det jobb igen, tack-o-lov. Då är det lite lugnt i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0