Ledig!!! Julklapp i låda...

Jag är väl förtjänt att vara ledig idag! Går sen på lång jobbarhelg som avslutas med att fira systeryster på söndag. Vem kan tro att hon blir 60 bast!?

Igår var det rätt mycket snurr. Först möte där hela kroppen invaderades av myror och sen QB-test med en av döttrarna. Kvällen tillbringades med vännen som gjorde familjen sällskap över kvällsmaten.
Nu ska hästarna ut... tänkte mig insupa lite dagsljus senare, uppflugen på hästryggen. Så nu håller vi tummarna för att det ska vara fint väder idag!!

Tre bruttor är på väg till skolan och det känns skönt att kunna vara hemma en stund sen att ta rätt på sånt som inte blir gjort när dagarna blir långa med aktiviteter.

Idag gäller telefonen! Ett läkarutlåtande ska införskaffas... eller rättare sagt två...
En tid ska bokas till Vårdcentral och min gamle "vän" i problemen ska kontaktas så snart som möjligt.
Tvättmaskin går för fullt och luddet på golven ska passeras in i dammsugarpåsen. Jag förstår inte hur mycket det kan bli när snabeldraken har semester EN dag!! Uh... skulle ha en självgående som står på hela tiden men jag antar att den skulle slaktas ganska kvickt av Nemi...

Jag skulle behöva åka och handla lite julklappar med! Det är inte helt färdigt än, även om vi faktiskt har börjat på att fylla på julklappsförrådet lite grann.

Jag fick höra en rolig grej av en kollega! Dennes farmor (eller nåt liknande) samlade på sig småsaker under året i en låda. Det kunde vara vad som helst, användbart eller roligt...
När julafton kom tog hon fram lådan och började dela ut. Grejerna var inte ens inslagna!
Hon tog fram sak efter sak: "Åh, här har vi ett paket näsdukar! Vem känner att den vill ha dem?" osv...
Min kollega berättade att den lådan var mest populär på julafton, ingen kunde någonsin veta vad som fanns i den och alla var nöjda med det lilla de fick!

Den sortens julfirande ÄLSKAR jag!! Då har man gått en bra bit från hysterin och uppskattar givandet i sig! När vi kommr dithän uttan att fundera på vad det står på prislappen, då har vi kommit långt!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0