Jaaa... min lediga dag är över!!

Eller i alla fall den första delen. Den lediga dagen gick till diverse städande, stallsysslorna och baxa med storbal hö i geggan...
Jag har också lyckats med att stå i pannrummet och frysa för att slå in julklapparna som var kvar. Dessutom har jag lyckats sortera en påse till grabben som inte kommer förrän på måndag, några kassar till systeryster där vi ska äta julfrukost och mingla. Jag blev också färdig med söndagens klappkasse och sorterat ut det som ska till stallet.

På julafton ska vi följa tradition och träffas i stallet vid kl 7 för att önska alla god jul och för att hjälpas åt att fixa stallet. Det har vi gjort i många år och det är en av de trevligaste sätten att påbörja julfirande. Varje år har vi julklappsbyte, en julklapp som ska kosta så lite som möjligt. Sen fikas det och äts pepparkakor medan hästarna står och tigger. Calle brukar vara så trött vid den tiden och med det stök som blir att han närapå trillar baklänges i sina gäspningar. 

När stallet är klart brukar det bli en raggardusch för att vandra vidare till syster. Där träffas vi för att äta frukost med närapå ett helt julbord. Jag kan ju säga att man är ju inte hungrig på x antal timmar efter den frukosten.
Julklappsutdelning har vi efter frukosten. Det är också en tradition som jag och barnen har lärt oss att uppskatta väldigt mycket. När tjejerna har varit mindre har man sluppit tjatiga ungar och den tålamodskrävande väntan och de har kunnat uppskatta sina klappar under hela dagen.
Nu är de ju större men barnbarnen tar ju vid nu!

Julaftonskvällen kommer vi antagligen att vara hemma och bara ta det lugnt! Vilken lyx!

Nu ska jag griljera skinkan till kvällens tjuvstart. Jag ska hämta min dejtingvän och vi ska äta lite gott och byta julklappar. Jag har också kastat iväg en förfrågan till vännen Camilla, även hon har en julklapp som väntar på henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0