Fixa PRAO.... *check*

Så där... nu har "minstingen" äntligen en plats till i morron. Vår kära ägare till den lokala djuraffären är en klippa! Under alla år jag känt henne så har hon varit guld! Och nu senast så stod hon till tjändt med att ta emot dotra på en endagars prao. Eftersom jag är en förespråkare för barnarbete så "sålde" jag ut henne att fixa,dona och städa. Det är något som "minstingen" är hemskt duktig på! Hon är den som mest håller ordning på sitt rum och organiserar och fixar gänra! <3

Det där med barnarbete har naturligtvis inte den bokstavliga innebörden, om någon skulle misstolka det det. Utan det är min önskan att de lär sig att det är "gott" att tjäna pengar och att göra rätt för sig!
Aja.. vi har i alla fall inte gjort rätt för oss idag. Jag har en ledig dag och besöket på djuraffären kostade naturligtvis. Det blev ett nytt halsband till Nemi som gärna kryper ur sitt befintliga och lite fågelfrön. Hundarna fick även varsina ben och Mini en "tuggborste".

Nu vankas det kaffe innan matlagning och jag hoppas att tjejerna inte har hittat bullarna i skafferiet. De är makalösa på att hitta sånt som är gott och äter upp det innan planerar... Gottegrisar!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0