Alltså... döttrar....

Olivia om Haffad av polisen!!:

Erkänn att det första du sa var "Jag har inte gjort nåt!".

Alltså... vad tror du, Olivia!!! JAG! Näää....
Men jag blev så nervös att jag var nära att köra iväg utan att ha fått på mig bältet.

Det kanske ska förklaras för bloggvärldens vänner att mor och dotter har suttit MÅNGA timmar med serier, typ CSI. Det var bara att konstatera att vi blev rätt brighta på att hänga med i upplösningen av morden. Steget i tänket att fundera hur man skulle kunna klara sig undan var ju inte särskilt långt... Praktik, vänner, praktik!

Sen alla timmar med borde-ha-varit-en-bra-film!
"Köp 5 filmer för 100:-"
Det var ett stående bud på ÖB när de sålde sina VHS.
Varje fredag då "de små" kilade över till sin far så blev det en vända till ÖB för att ladda.
Hur många bra filmer hittar man med ett sånt erbjudande? Naturligtvis 6 stycken...
Alltså blev det oftast 10 filmer som släpades hem, tillsammans med lite (läs: mycket) godis...
Dock var det en gång då vi åkte dit och handlade seriöst. När mor och dotter stod vid kassan gjorde Olivia stora ögon på varubandet:
"Men mamma! Vi har inte köpt en endaste film! Och inte nå godis! De kommer inte att känna igen oss eller så tror de att vi är sjuka!"
Hm...
Efter några år ska ju sägas att vi gjorde några kronor på Tradera när vi sålde filmerna. Under 30:- fick vi inte för nån film så det var ju en skaplig investering ändå.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0