Onsdag och stormarna viner...

Usch och fy, vad det blåser!
Jag håller på att frysa ihjäl... Ja, inte bara jag då, utan även Mini...
Nemi däremot tycker att det är skitmysigt att springa ute i snö och stormar...

Nu är det snart dags att skjutsa ungar till skolan och sen släppa ut hästar. Hästarna är åtminstone härdade och kliver ut i hagen och står oberörda av vädret.
Idag behöver jag inte ens bekymra mig om stallskötsel, det ligger på båda halvfodervärdarna. Men jag tänkte få upp lite värme genom att mocka och göra färdigt till kvällen ändå.
"Mina" stalltjejer hör till den underbara sorten som titt och tätt har fixat klar och det fonns tid över till annat då. Nu är det dags för mig att återgälda, har ju gott om tid då jobbet börjar kl 15.
Sen måste jag också åka ut till höbonden, det är bara att ladda in förra leveransens betalning och även nästkommande. Mer hö behövs innan helgen.


Längtar redan till sommaren! Vi har inte fått på vinterdojjorna på hästarna än så rindningen är nere på "dö'lugnt-noll". Hovis kommer dock i morron så sen sitter det brodd och säkerheten är ordnad.
Bjussar på en sommarrittsbild:.... eller inte... J-A dator....


Kommentarer
Postat av: Saxin

Haha, du skämmer bort oss! Jag gör ingenting i stallet längre. :( Haha, stöka till massor så jag får städa! :D

2010-11-24 @ 16:20:13
URL: http://engulanka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0