Nu är det gjort...

Nu är det jobbiga gjort.

Zeke har blivit befriad från sin dumma, gamla kropp som inte längre tillåtit några större bravader.





ZEKE


Han var med och strosade ute i stallet i väntan på att veterinären skulle ringa. Vi hann med mycket gos innan det var dags.
När veterinären väl kom gick vi in i stallet där han fick den första sprutan. Jag hade varit förutseende och lagt fram en filt innan. Där satte vi oss och gosade ännu mer.
När Zeke inte längre orkade hålla sig uppe så lade han sig ner med en krävande tass på låret och sen trillade huvudet ner också.
Länge satt jag där med zeke, kliade och smekte honom tills han var helt borta. När hjärtsticket kom så fortsatte jag ännu en stund. Seg som en husky så kämpade han mot och vissa rörelser skönjdes vid flanken.
Men efter ytterligare en till spruta så var det absolut stilla.

Graven finns i hästhagen där en hund tidigare, för åtskilliga år sedan, begravts. Och underbara bönder! En liten skopa lös jord i botten för att Zeke skulle ligga mjukt.

Zeke lyftes ner i graven med en filt som sedan täckte honom. Hur realistisk jag än försöker vara så vill jag inte fundera på om han fick jord i ögonen.

När jag sen kom hem och sa att det var hemskt ledsamt så hade jag omedelbart M där för att trösta. Hur väl vi än har förberett oss på det här så är det så väldigt jobbigt!
En till var fram och tröstade... Nemi kom med sin slibbiga schäfertunga och tvättade febrilt bort tårar.  

Men som sagt.. Nu är det gjort och tiden var verkligen inne för Zeke.

Ha det gott, Zeke, var du än är!
Vår kära lilla hund!

Kommentarer
Postat av: Anonym

vila i frid zekipekie!

2010-11-16 @ 18:40:06
Postat av: Magdalena

Hemskt att ta farväl. Hoppas ni mår bra. Ja jag kanske ska börja prata som tonåringarna. Kram.

2010-11-16 @ 18:43:15
URL: http://wiggysvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0