Hallå där! Vem leker med A:s plattång!?

Fredag em, ca kl 17:

N, jag och älskling letar febrilt efter det pipande larmet. Vad fan är det som låter?
Inte bilen, inget i skåpen... N tror att det är kylskåpet men inte. Vi letar på hela nedre plan och funderar på att gå upp på övervåningen då det låter att komma därifrån.
Hundarna är med oss i köket, N och katten likaså. De andra två barnen är inte hemma.

Öh, det slutar och vi ger upp...

Lördag em:

Älskling och jag röker i pannrummet. N är på sitt rum och fixar.
Då hör vi ett pipande igen, likt det vi hörde på fredagen!
Jag ropar in till N och frågar vad hon gör! Hon öppnar dörren visar oss plattången och trycker på knappen. Samma pipande ljud som fredag em!
Jag frågar N när den piper och hon svarar att det bara är när man trycker på knappen. Jag frågar också hur A:s plattång funkar och får höra att den är likadan.
Vi vuxna säger hmmm... och inte mer då N är den som är mest mörkrädd. Sover med lampan tänd efter att ha haft någon som knackat henne på axeln en kväll när hon skulle sova.

Söndag kväll när A kommer hem:

Vi upplyser henne om att hon måste dra ur sladden för någon leker med hennes plattång; "Va faaan, mina grejer!"
Hon är lite tvivlande först men vet att det är fullt möjligt, går upp och drar ur sladden. När hon kommer ner undrar hon om vi tror att det är samma som ligger i hennes fotända på kvällarna.
Behöver jag tillägga att A:s vänner ogärna är själva där? Och att en tuffing ;) (Hej, F) provat A:s säng en gång men gärna bytt tillbaka till madrassen på golvet då det blev trångt vid fötterna....


Ska jag behöva säga att vi faktiskt söker efter "naturliga" förklaringar men ger upp ganska snart. I vår omgivning är det mesta naturligt....

Kommentarer
Postat av: ''a''

haha nej så var det inte mamma.

det var att fannie inte vågade sova själv i min säng så jag fick hoppa upp i sängen och sova breve henne XD

2010-11-22 @ 21:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0